تعمیرگاه خودروهای هیبریدی (1)

بهترین تعمیرگاه تعمیرگاه خودروهای هیبریدی


تعمیرگاه خودروهای هیبریدی در تهران دیاگ ؟

تعمیرگاه خودروهای هیبریدی، مبحث مهمی در زمینه تعمیرگاه های مطرح جهان است. نسل جدید خودرو‌‌‌ها شامل هیبریدی ها هستند که علاوه بر کارایی مناسب برای سلامت محیط زیست نیز مناسب هستند.

ساخت و تولید این خودرو در بسیاری از کشورها شروع شده و با استقبال خوبی مواجه شده است ولی نکته مهم بعد از تولید و استفاده از هر محصولی بحث تعمییر و نگه داری از آن محصول مطرح است.

تعمیر خودروهای هیبریدی در محل…..

آشنایی با خودرو و تعمیرگاه خودروهای هیبریدی

تعمیرگاه خودروهای هیبریدی، هر خدمتی که وسیله نقلیه هیبریدی یا برقی شما لازم داشته باشد را انجام می دهد.

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از ماشین ها و روند رو به کاهش منابع انرژی، تمام کشورهای بزرگ صنعتی با به کار گیری تکنولوژی در راستای تحقق آلودگی کمتر و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی های پاک برای کمک به بهسازی و سلامت محیط زیست هستند.

این تدابیر برای داشتن محیط زیست سالم نیز در صنعت خودرو سازی هم بی تاُثیر نبود و باعث تولید و عرضه خودروهای هیبریدی یا خودروهای سبز شده است، که صرفه جویی بهتر در سوخت انگیزه اصلی هیبریداسیون بوده است.

تولید خودور هیبریدی

تولید این خودروها نیاز به خدمات پس از فروش دارد پس نیازمند مکان هایی بود که علاوه بر خدمات مراقبت کامل و سرویس های مورد نیاز اجزای سنتی ماشین شما مانند ترمز ، سیستم تعلیق است، مراقبت های تخصصی تر شامل باطری ها و سیستم های ولتاژ بالا که با تشخیص رایانه ها پشتیبانی می شوند، را انجام دهند.

در تعمیر اتومبیل هیبریدی و خدمات به این اتومبیل های برقی، راندمان، مقرون به صرفه بودن و سلامت محیط زیست از اهداف مهم مراکز تعمیرگاه خودروهای هیبریدی است.

بررسی خودرو و تعمیرگاه خودرو‌های هیبریدی

خودروی هیبریدی به خودروی دوستدار طبیعت، خودروی سبز، خودروی برقی دوگانه نیز معروف هستند.

خودروهای هیبریدی دارای دو موتور بنزینی (یا دیزل)  و الکتریکی و باتری برای ذخیره الکتریسیته است که با همکاری و هماهنگی هوشمندانه ای کار می کنند، نتیجه این همکاری مصرف سوخت کمتر، سرعت و قدرت بیشتر را شاهد خواهیم بود.

در خودروهای هیبریدی، به منظور کاهش مصرف سوخت موتور بنزینی (یا دیزل) و سیلندرها معمولاً کوچک‌تر ساخته می شوند.

موتورهای بنزینی فقط برای شتاب گرفتن ماشین و بالا رفتن از سربالایی در کنار موتور برقی خودروی هیبریدی کار می کند.

تعمیرگاه هیوندای هیبریدی

همچنین موتور الکتریکی، انرژی جنبشی کاهش یافته در هنگام ترمزگیری را بصورت انرژی الکتریسیته در باتری‌ها ذخیره کرده و دوباره از آن استفاده می‌کند. گاهی اوقات شرایط رانندگی به نحوی خواهد بود، که استفاده از موتور الکتریکی کافی است، مانند رانندگی با سرعت یکسان و مشخص شده یا کار موتور در حالت سکون، در این حالات موتور بنزینی متوقف می شود و مصرف بنزین به صفر می رسد.

ولی هنگامی که سطح باتری پایین و به سطح تخلیه برسد، موتور بنزینی به طور اتوماتیک و هوشمند شروع به کار می کند تا امکان شارژ مجدد باتری فراهم گردد و هم چنین در چرخاندن چرخ های محرک کمک کند.

همکاری و هماهنگی و خاموش یا روشن بودن دو موتور بنزینی و الکتریکی توسط کامپیوتر مرکزی خودرو به طور هوشمندانه کنترل می شود، درنتیجه هر گونه اختلال در کار این کامپیوتر و موتورها باعث اختلال در کار ماشین می شوند و وجود یک مرکز تعمیرگاه خودروهای هیبریدی یکی از نیازهای مهم برای افراد بعد از خرید این خودروها خواهد بود.

تعمیر سوناتا هیبرید در تهران دیاگ

رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران در تهران دیاگ

رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران در تهران دیاگ
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران تهران دیاگ
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران  تهران دیاگ
رفع ایراد سوناتا هیبرید با دستگاه autel قوی ترین دیاگ موجود در ایران

تهران دیاگ با مجهزترین دستگاه ها و تیم متخصص و با دانش جزو برترین و بهترین مراکز تعمیر خودروهای هیبریدی در تهران می باشد.

خودرو های هیبریدی دارای مدل و کارایی متفاوت هستند، طریقه کار موتورها در خودرو نوع خودرو را مشخص می کنند. خودرو های هیبریدی موازی، که در آن هر دو موتور با هم روشن هستند و در زمانی که خودرو به موتور الکتریکی نیازی نداشته باشد موتور همانند یک مولد انرژی الکتریسیته عمل کرده و نیروی تخلیه شده را باز می گرداند.

خودروهای هیبریدی سری، توسط موتور الکتریکی کار می کند و در هنگام تخلیه باتری موتور بنزینی برای شارژ باتری فعال می شود. موتور بنزینی در این مدل مستقیم به سیستم انتقال قدرت و محرک متصل نیست.

خودروی هیبریدی سری، موازی که در این مدل کار موتورها توسط کامپیوتر مرکزی خودرو فرماندهی می شود به این صورت که در زمان های مشخص تنها یک موتور کار میکند و در صورت لزوم دستور کار هماهنگ دو موتور داده می شود. تنوع در انواع خودروهای هیبریدی و طرز کار متفاوت، وجود تعمیرگاه خودروهای هیبریدی با نیروی ماهر و متخصص از اهمیت زیادی برخورد دار است.

تعمیرگاه خودروهای هیبریدی در ایران

تولید و عرضه خودروهای هیبریدی در کشورهای پیشرفته دنیا از سال ها قبل مطرح بود همچنین سرویس دهی و تعمیر این محصول باعث ایجاد مراکز معتبر و پرورش افراد متخصص در این خودرو ها شد.

در سال های اخیر با ورود این خودرو ها به ایران مردم زیادی آن را خریداری کرده و استفاده می کنند ولی شوربختانه در ایران بخاطر نبود تعمیرگاه خودروهای هیبریدی و نیروی متخصص در این زمینه مشکلات و هزینه هایی را برای مردم بوجود آورد.

ولی از طرفی خدمات مختلفی وجود دارد که توسط هر شخص ماهر در ماشین که تخصصی تعمیرگاه خودروهای هیبریدی ندارد بر روی آن قابل انجام است. یک مرکز خدمات اتومبیل محلی می تواند مشکلات و سرویس دهی برای روغن و فیلترهای موجود در هر ماشین را انجام دهد که این امر برای خودروهای هیبریدی هم امکان پذیر است و نیازی به تعمیرگاه خودروهای هیبریدی نیست.

تهران دیاگ

همان طور که می دانید ترمزها بخش مهمی از هر خودرویی هستند. تعویض و سرویس لنت های دیسک ترمز عقب و باد لاستیک های خودرو هیبریدی همانند خودروهای معمولی هستند، فشار در تایر باید صحیح باشد و چرخش دوره ای تایرها همانند هر مدل اتومبیل دیگر تنظیم می شود.

مایعات موجود در خودرو و شیوه انتقال آن نیز مانند خودروهای معمولی خواهد بود. برای تعمیر و سرویس استاندارد همه این موارد می توان به تعمیرگاه خودروهای هیبریدی و در صورت عدم وجود به مراکز خدمات خودرو معتبر مراجعه کرد.

قطعاتی از خودرو وجود دارد که تعمیر و سرویس آن برای هر شخص ماهر و هر مرکز خودروی محلی امکان پذیر نیست، بلکه تخصص خاص و تعمیرگاه خودروهای هیبریدی را می طلبد، باتری یک قطعه پیچیده است که ولتاژی بین ۳۶ تا ۳۳۰ ولت دارند.

تعمیر و سرویس خودروهای هیبریدی

تعمیر و سرویس و تعویض آن ها توسط افراد غیر متخصص می تواند خطرناک باشد. تعمیرات موتورهای الکتریکی به دلیل وجود برق می تواند فرد را به خطر بی‌اندازد همچنین کنترولر موتور و سیستم انتقال قدرت در یک خودروی ترکیبی دارای یک طرح پیچیده است و یک اشتباه توسط تازه کار و افراد غیر متخصص می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت و آسیب به خودرو  شود.

سیستم مرکز کامپیوتری خودروی هیبریدی بسیار مدرن است و  هرگونه تغییر ولتاژ می تواند بر کنترل کامپیوتر تأثیر بگذارد. به همین دلایل مراجعه به تعمیرگاه خودروهای هیبریدی از اهمیت بالایی برخورد دار است.

استقبال از خودروی هیبریدی در ایران

در بازار ایران دلایل مختلفی از جمله قیمت بالای خودروهای هیبریدی، کم بودن و دسترسی نداشتن به تعمیرگاه خودروهای هیبریدی بطور تخصصی که باعث افزایش هزینه برای داشتن خودرو خواهد بود، در دسترس نبودن قطعات خودرو در تعمیرگاه خودروهای هیبریدی و در ایران، نبود نیروی متخصص و سرویس دهی پایین در تعمیرگاه خودروهای هیبریدی و… وجود دارد که باعث کاهش درخواست مشتریان برای خریداری این محصول می شود.

تهران دیاگ با وارد کردن قطعات از دبی و دیگر کشورهای خارجی و بکارگیری تیم مجرب و با دانش بهترین تعمیرگاه خودروهای هیبریدی در ایران می باشد.

در نتیجه تولید خودروهای هیبریدی در کنار وجود سرویس دهی مناسب توسط تعمیرگاه خودروهای هیبریدی و افراد متخصص می تواند نقش مهمی را در سلامت محیط زیست ایفا کند.

باتری هیبرید چیست؟


ماشین های هیبرید دونوع موتور دارند.
یکی از موتورها الکتریکی و موتور دیگر سوختی می باشد.
هنگامی که در خودروی هیبرید ، موتور سوختی دیزل راه اندازی می شود (راه اندازی این موتور توسط بنزین می باشد.) ، موتور الکتریکی خودرو توسط باتری های هیبریدی راه می افتد.
باتری های هیبریدی با باتری های معمولی خودروها تفاوت دارند و مثل هم نیستند. طراحی این باتری ها پیشرفته تر می باشد.
این باتری ها بعد از طری کردن مسافتی باید مجددا شارژ شوند.
اما خودروهای کمپانی تویوتا تا زمانی که خودرو در حال حرمت می باشد. باطرب به طور اتواتیک شارز می شود.

اصلی ترین اجزای یک خودروی هیبرید عبارت است از:


موتور درون سوز (معمولا بنزینی)، موتور الکتریکی، ایورتر، باک سوخت، مجموعه باتری ها، گیربکس، سیستم تقسیم نیرو و مجموعه الکترونیکی مدیریت سیستم هیبرید.

گیربکس به کار رفته در این خودروها اتوماتیک است.

برترین خودروهای هیبریدی در جهان
  1. تویوتا پریوس
  2. فورد فیوژن هیبرید
  3. شورولت وولوت
  4. کیا اپتیما هیبرید
  5. تویوتا کمری هیبرید
  6. هیوندای سوناتا هیبرید
خدمات تعمیرگاه های هیبریدی:
  • تعمیر انواع بخش های الکترونیک مانند
  • اینورتر
  • کانورتر
  • یونیت های BMS
  • موتورهای بنزینی
  • بررسی و تعویض چرخ ها
برچسب :
  • تعمیرگاه تخصصی خودروهای هیبریدی
    افتتاح اولین تعمیرگاه خودروهای هیبریدی کشور
  • آموزش تعمیر ماشین های هیبریدی
  • آموزش تعمیر خودروهای هیبریدی
  • اموزش تعمیر خودروهای برقی
  • دوره تعمیر خودروهای هیبریدی
  • اموزش تعمیر ماشین های هیبریدی
  • دوره هیبرید
  • آموزش خودروهای هیبریدی
  • دوره آموزشی هیبرید
Sending
User Review
۰ (۰ votes)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!