۵ تفاوت مهم موتورهای قدیم و جدید را بدانید..

۵ تفاوت مهم موتورهای قدیم و جدید در تهران دیاگ : موتورهای خودروها در مقایسه با فناوری‌های دیگر که هرروز از آنها استفاده می‌کنیم، نسبت به گذشته چندان فرقی نکرده‌اند. موتور خودروی قدیمی فورد مدل T ویژگی‌های مشترک بسیاری با موتور فورد فیوژن ۲۰۱۱ دارد، اما اگر الکساندر گراهام‌بل، مخترع تلفن، یک آیفون را اکنون می‌دید، مسلما نمی‌دانست با آن چه‌کار باید کند! با وجود این که فناوری ارتباطات به‌طور چشمگیر پیشرفت کرده است، موتورهای خودروها هنوز با همان اصول اولیه صد سال پیش کار می‌کنند: احتراق هوا و سوخت، نیروی چرخشی ایجاد می‌کند و خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

در حالی که همان اصول اولیه‌ای که اولین موتورهای خودرو را به حرکت واداشت، امروز هنوز استفاده می‌شود، موتورهای خودروهای مدرن و امروزی، تکامل یافته و توان و کارایی مورد نیاز راننده‌های امروزی را تامین می‌کنند. می‌توان موتورهای خودروهای قدیمی را مانند گرگ و خودروهای امروزی را مانند سگ تصور کرد؛ هر دو از یک نژاد و خانواده هستند و ویژگی‌های مشابهی دارند اما یکی از آنها می‌تواند در زندگی هر روزه دنیای مدرن حضور داشته باشد و دیگری نمی‌تواند خود را با فضای شهری یا حومه تطبیق دهد.

تعمیر موتور هیوندای ای ۳۰

پیش از این که در مورد تفاوت موتورهای خودروهای امروزی و قدیمی صحبت کنیم، بهتر است اصول اولیه عملکرد یک موتور خودرو را بشناسیم. در اصل، بنزین و هوا در محفظه‌ای به نام سیلندر مشتعل می‌شوند. در سیلندر، پیستونی وجود دارد که با انفجار هوا ـ بنزین، بالا و پایین می‌رود. پیستون نیز به یک میل‌لنگ متصل است. وقتی پیستون به بالا و پایین حرکت می‌کند، موجب چرخش میل‌لنگ می‌شود. این چرخش به گیربکس منتقل شده و نیروی لازم را برای حرکت خودرو به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به نظر ساده می‌آید. موتورهای خودروهای امروزی هنوز از این اصول پیروی می‌کنند، اما موارد بسیار دیگری در آنها وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. در ادامه به پنج تفاوت موتورهای قدیمی و موتورهای جدید خودروها اشاره شده است.

Sending
User Review
۰ (۰ votes)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!