نکات نگهداری از تویوتا

هزینه استهلاک و نگهداری از تویوتا


نکات نگهداری از تویوتا در تهران دیاگ

نکات نگهداری از تویوتا : تویوتا از خودروهای لوکس در بازار جهانی خودرو می باشد . تویوتا در بین افراد طرفدارانی زیادی دارد . تویوتا یک خودروی لوکس و لاکچری و کران قیمت می باشد که خرید ان فقط برای گروه خای ثروتمند امکان پذیر می باشد .

این روزها در ایران نوسانهای زیادی در قیمت خودرو مشاهده می کنیم. افزایش قیمت ها و بالارفتن قطعات خودرو و بالا رفتن هزینه های تعمیر و استهلاک خودرو بخصوص برای خودرو های واراداتی و خارجی سبب شده است تا برخی افراد مراقبت خود را از این خودرو بیشتر بکار بگیرند . اگر شما نیز علاقمند به دانستن ، دانستنیهای تویوتا هستند در این مقاله از تهران دیاگ با ما باشید.

تعمیر تویوتا

تویوتا یک خودروی واداتی می باشد و فردی که وظیفه تعمیر این خودرو را دارد (مکانیک ) باید کاملا به آپش نهای خودرو ، سر سیلندر و گیربکس و قطعات موتور ان تسلط داشته باشد. در زمانی کوتاه بتواند عیب خودرو را تشخیص دهد. و در زمانی کوتاه نسبت به اتمام تعمیر ان اقدام کند.

تعمیرگاه و مکانیکی که میخواهند خودروی تویوتا ر ا تعمیر کنند باید نسبت به تغییرات در آپشن های خودر و برق خودرو سیم کشی و موتور خودرو بروز باشند و از تمامی تغییرات آکاه باشد.

تعمیرگاه تویوتا

تویوتا بدلیل اینکه از تکنولوژی بالا در ساخت و تولید ان استفاده شده است نباید توسط افراد معمولی و بی تجربه تعمیر شود . اگر بدنبال افزایش طول عمر موتور تویوتا و افزایش کارکرد خودروی خود هستید بدنبال تعمیرگاه ارزان و بی تجربه نباشید .

سرویس های دوره ای بسیار نیاز می باشد . تعویض بموقع روغن و تسمه ها و فیلترها و چک کردن سلامت موتور و دیگر قطعات در خودرو از خسارت ها و تعمیرات بی دلیل زیادی جلو گیری می کند .

خودرو مانند یک نوزاد می باشد که نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد . مالک و راننده خودرو باید با دقت در امور سرویس های دوره ای تعویض های بموقع و روشن شدن چراغ های هشدار و چک از هر گونه خسارت و هزینه اضفی برای تعمیر جلوگیری نماید.

هزینه نگهداری و استهلاک تویوتا

خودروهای تویوتا با موتور های قوی هستند و از این جهت مصرف سوخت بالایی دارند . بخصوص خودورهایی مانند لندکروز و پرادو که شلسی بلند و مناسب افرود نیز می باشند . پس بسیار طبیعی است که از نظر مصرف سوخت و بنزین هزینه انها بالا باشد .

تعویض روغن: تعوریض روغن یکی دیگر از هزینه ها برای خودورهای تویوتا می باشد ک هر از مدت زمانی مشخص نسبت به تعویض روغن آنها باید اقدام کرد . همانطور که گفته شده موتورهای تویوتا قوی هستند و برای روغن نباید از روغن های معمولی استفاده کرد . استفاده از روغن مرغوب و مخصوص و با کیفیت هزینه بالایی را برای شما خواهد داشت. معمولا هزینه ای بین ۳ تا ۵ میلیون تومان بسته به مدل خودروی شما هزینه تعویض روغن می شود.

لاستیک تویوتا : لاستیک ها نیز قطعات مصرفی محسوب می شوند و نیاز به تعویض دارند . معمولا بین ۳ تا ۶ میلیون تومان ممکن است هزینه لاستیک خودروی شما شود.

Sending
User Review
۵ (۱ vote)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!