بررسی عیب های تویوتا

بررسی عیب های تویوتا


بررسی عیب های تویوتا در تهران دیاگ

بررسی عیب های تویوتا : برند معروف و قدرتمند توبوتا که طرفداران زیادی در جهان دارد . در ایران نیز این محصول قدرتمند و لاکچری محبوبیت فراوانی دارد . اما خرید تویوتا یک طرف قضیه است نگهداری و تعمیر ان نیز یکی از دغدغه مالکان می باشد .

از آنجا که تعمیر تویوتا را نمی توان به تعمیرکاران و مکانیک های معمولی سپرد .افراد بدنبال تعمیرکاران حرف های می باشند . تجربه دانش و تسلط بودن بر بروزترین خودورهای مدل تویوتا یک مزیتی است که یک تعمیرکار و یک مکانیک حرف های باید داشته باشد .

تیم تهران دیاگ با سالها تجربه و دانش در دبی و عمان آماده پذیرش خودروی شما عزیزان می باشد.

چرا مکانیک حرفه ای

در بالا ذکر شد که حرفه ای بودن اتفاقی نیست و داشتن دانش و تجربه کاری یک مزیت برای مکانیک محسوب می شود . و این مزیت کجا بکار می آید . در عیب یابی خودرو .

بله درست است اولین قدم در تعمیر خودرو پیدا کردن عیب خودرو می باشد . مکانیک و تعمیرکار باید در کمترین زمان ممکن عیب خودرو حدس بزند و این مگر با تجربه و با سالها دانش بدست نمی آید.

خرابی کمک های تویوتا

زمانی که از کیفیت و نرمی سواری کم میشود و احساس می کنید سواری نرمی ندارید. مشکل از کمک فنرها می باشد . اگر کمک فنرها به موقع تعمیر نشوند دیگر قطعات را نیز تحت تاثیر قرار میدهند و منجر به خرابی آنها نیز میشوند . مانند : فنر تعلیق ، جعبه فرمان ، دیفرانسیل ، لاستیک چرخ ها ، بلبرینگ چرخ ها ، بوش های لاستیکی سیستم تعلیق ، گیربکس و مجموعه سیبک های فرمان خودرو .

تعمیرگاه تویوتا

از کجا تشخیص دهیم کمک فنرها خراب است ؟

  • تکان های غیر عادی در خودرو
  • رقصیدن چرخ های خودرو
  • کشیده شدن خودرو به یک سمت جاده
  • ساییده شدن زود هنگان لاستیک ها
  • صدای جیر جیر کمک فنر
خرابی و تعمیر بلبرینگ چرخ ها

بلبرینگ ها از قسمت های اصلی در چرخ می باشد که چرخ ها را به محور اصلی متصل میکند. بلبرینگ ها اصطکاک را کاهش میدهند . همچنین بر کارکرد روان خودرو تاثیر دارند و همچنین بر کارکرد روان توپی و لاستیک خودرو نیز تاثیر میگذارند.

خرابی بلیرینگ ها با سر و صدا همراه است . در دومین حالت ممکن است گریس نداشته باشد و روغن کاری بلیرینگ ها و یاتاقان بسیار حیاطی می باشد تا از گرمای بیش از حد و مقاومت جلوگیری کند .

در سومین حالت ناگهان ماشین در حال حرکت از چب به راست متمایز میشود . وصله ها و تکه های فرسوده روی تایر نشانی بر خرابی بلبرینگ ها می باشد .

خرابی سیبک و قرقری فرمان تویوتا

سیستمی که هدایت و کنترل مسیر را بر عهده دارد سیبک فرمان می باشد. این قطعات به جعبه فرمان خودرو وصل میشوند. اما علت خرابی این قطعه چیست ؟

علت حرابی قرقری فرمان بیشتر به علت خراب بودن گردگیری می باشد که باعث میشود گریس این قطعه خشک شود و دچار خرابی شود. هرز شدن مهره و خرابی پیچ سیبک نیز یکی دیگر از علائم خرابی ها می باشد.

استفاده از قطعات با کیفیت در زمان تعمیر بسیار با اهمیت می باشد کیفیتی که در ساخت قطعات بکار برده میشود سبب میشود تا ماندگاری و کارکرد را افزایش دهد.

Sending
User Review
۵ (۱ vote)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
به مکانیک نیاز دارید؟ تماس بگیرید!